Teknoloji

Üretken yapay zeka nedir, neden her yıl daha fazla yatırım alıyor?

ChatGPT ilk beş günde 1 milyon kullanıcıya ulaştığında üretken yapay zeka manşet oldu. Ancak ChatGPT ile ilgili söylentilerin ne kadarının doğru olduğu, bu teknolojinin günlük hayatımızı nasıl etkileyeceği gibi sorular birçok kişinin aklında kalmaya devam ediyor.

Üretken yapay zeka ne kadar yatırım gerektirir?

Üretken yapay zeka, kolay istemlerden ve bağlamdan içerik oluşturan yapay zeka olarak tanımlanabilir. Bu yeni teknoloji, makalelerden 3B nesnelere kadar her şeyi oluşturmak için kullanılabilir ve daha yeni modeller, birden çok yeteneği bile birleştirebilir.

PitchBook ve National Venture Capital Association’a (NVCA) göre, üretken yapay zeka, 2022’de 238,3 milyar dolar değerinde olan toplam ABD risk sermayesi finansmanının %1’inden azını oluşturuyordu. Ancak iddialar, üretken yapay zeka için 450 yeni girişim ve birkaç yeni fonla sıcak bir pazara ve yüksek büyüme umutlarına işaret ediyor..

Üretken yapay zekanın yıllara göre yatırım ölçüleri.

Üretken yapay zekayı ön plana çıkaran ChatGPT, OpenAI tarafından oluşturulmuş bir yapay zeka modelidir (GPT, üretken önceden eğitilmiş dönüştürücü anlamına gelir). 30 Kasım 2022’de piyasaya sürülen ChatGPT, beş günde 1 milyon kullanıcı kazandı ve tanınan gündemin merkezine yerleşti. Bununla birlikte, teknolojiyi çevreleyen heyecana rağmen, birçok sınırlama ve zorluk devam etmektedir ve OpenAI CEO’su Sam AltmanChatGPT ile ilgili bir tweet’te, “ Şu anda önemli bir şey için ona güvenmek bir hata.” denildi.

Her kullanımda “öğrenir”

Üretken yapay zeka modelleri, her kullanımda “öğrenen” algoritmalara dayalı olarak nasıl düşündüğümüzü simüle eder. Milyonlarca etiketli fotoğraf, metin veya diğer medyadan başlayarak, bu modeller, içeriği bağımsız olarak anlamalarına ve yavaş bir biçimde oluşturmalarına olanak tanıyan kalıpları tanımlar. Bir model geliştikçe insanlar genellikle ince ayarlamalar yapar. OpenAI en iyi bilinen üretken AI şirketi olsa da, bu teknoloji üzerinde çalışan tek şirket değil.

Yaratıcı endüstriler, üretken yapay zeka nedeniyle iş akışlarındaki değişikliği şimdiden hissediyor. Metin yazarları, tasarımcılar, kodlayıcılar, fotoğraf ve görüntü editörleri ve hatta stratejistler artık günlük görevlerini kolaylaştırabilen üretken AI araçlarına erişebilir. . Ancak, bazı işletmeleri sekteye uğratma potansiyeline sahiptir ve doğruluk, adalet ve intihale karşı tepkilere neden olabilir.

Üretken yapay zeka, içerik araştırmayı, oluşturmayı ve test etmeyi çok daha kolaylaştıracak bir bağlantı devrimini tetikliyor. Ve değişikliklerin geçmiş içerik devrimlerinden daha hızlı gerçekleşmesi muhtemeldir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu