Ekonomi

Kamuya araç alımında öncelik yerli üretim ve çevre dostu araçlardır.

OVP’den 2024-2026 yıllarına ilişkin edinilen bilgiye göre, program döneminde kamu harcamalarında tasarruf sağlayacak yapısal değişiklikler hayata geçirilecek.

Deprem ve afet riski harcamaları hariç tutularak kamu açığı azaltılacak ve bütçe disiplini çerçevesinde maliye politikasının sürdürülebilirliği güçlendirilecektir.

Harcama incelemeleri sistemleştirilecek, verimsiz harcama alanları ortadan kaldırılacak ve yeni harcama alanları sonlandırılacaktır.

Kamu yatırım programında rasyonalizasyon çalışmaları yapılacak ve bu çalışma kısa sürede tamamlanacak. Ekonomik ve sosyal fayda sağlayacak yatırımlara öncelik verilecek.

Hazine nakit rezervlerinin güçlendirilmesi ve daha aktif kullanılması için “Tek Hazine Kurumları Hesabı”kapsamı daha da genişletilecektir.

Sektörel kamu alımları düzenlemesi uygulanacaktır. Kamu alım harcamalarının rasyonelleştirilmesi anlayışıyla tasarruf odaklı merkezi kamu alım politikalarının kapsamı genişletilecektir.

ARAÇ KULLANIMI İNCELENECEK

Toplu taşıma araçlarının kullanımı ihtiyaç analizi çerçevesinde sistematik olarak gözden geçirilecektir. Araç ihtiyacı öncelikli olarak süreksiz tahsis veya araç fazlası süresi ile karşılanacaktır. Yeni araç alımlarında ekonomi dikkate alınarak yerli üretim ve çevre dostu araçlara öncelik verilecek.

Kamu mali yönetiminde sürdürülebilir ve sağlıklı gelir kaynaklarının artırılması amacıyla vergi matrahı genişletilecektir. Vergi harcamaları gözden geçirilecek, etkin olmayan istisna, muafiyet ve indirimler kaldırılacaktır.

Gelir, kurumlar ve katma değer vergisi kanunları ile vergi usul kanununun güncellenmesine yönelik düzenlemeler hayata geçirilecektir. Orta vadede doğrudan vergilerin payı artırılacaktır.

Karbon vergisi niteliğindeki vergiler gözden geçirilecek. Tamamlayıcı karbon vergisi de dahil olmak üzere karbon fiyatlandırma araçlarının kalkınma ve yatırım ortamı üzerindeki ekonomik ve sosyal etkileri analiz edilecektir.

Kayıt dışılıkla mücadelede teknolojik imkanlardan daha fazla yararlanılacak. Dijital faaliyetlerde kayıt dışılığı kavrayacak ve yatırım ortamının çekiciliğini artıracak vergi uygulamaları geliştirilecektir. Dijital bir varlığı temsil eden, dijital ortamda alınıp satılabilen ve aktarılabilen sanal varlıkların kullanıldığı süreçlere ilişkin mevzuat çalışmaları devam edecek.

Bireylerin sosyal güvenlik sisteminde daha fazla istihdamda kalmasını teşvik eden, eşitlik ve aktüeryal dengeyi ön planda tutan düzenlemeler hayata geçirilecek, sistemin mali sürdürülebilirliği güçlendirilecektir. Sosyal güvenlik mevzuatı ve uygulamaları değişen işgücü piyasası koşullarına ve yeni nesil esnek çalışma biçimlerine daha uyumlu hale getirilecektir. Prim borçlarının takip ve tahsil süreçleri etkinleştirilecektir. Kayıt dışı istihdam ve kayıt dışı fiyatlarda veri analizine dayalı risk bazlı kontrol faaliyetleri artırılarak prim tabanı genişletilecektir.

SOSYAL YARDIM VE DAYANIŞMA TEŞVİK FONU DAHA AKTİF KULLANILACAK

Sağlık hizmetlerinin geri ödenmesinde risk analizini ve hizmet sunucuların davranışlarını dikkate alan kontrol modelleri etkinleştirilecektir.

Sosyal Güvenlik Kurumunun bilgi sistemleri güçlendirilecek, kurumlar arası bilgi paylaşımı artırılacaktır. Sağlık hizmetlerinin finansmanında değer bazlı geri ödeme prosedürleri kullanılacaktır.

Aktif olmayan istihdam teşvikleri sonlandırılacaktır. Kadınlara, gençlere ve engellilere yönelik teşvik yükü artırılarak teşvik sistemi basit ve aktif hale getirilecek. Toplumsal yardım sistemi gözden geçirilecek. İşgücüne katılımı engellemeden, aile odaklı, kişi başına asgari geliri güvence altına alan bütünleşik bir yapıda yeniden yapılandırılacaktır. Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu kaynakları daha aktif kullanılacaktır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu